zondag 13 juli 2014

Kattige Heksen

Zoals ik mijn vorige post over afstuderen liet weten, heb ik als een afstudeerproject een verhalenbundel over katten en heksen gemaakt.
De tekst heb ik in een nieuw jasje gestoken, en met de illustraties worden de oude volksverhalen van Brabant weer nieuw leven in geblazen.

In de illustraties ga ik op zoek naar een balans tussen digitale en analoge materialen en technieken.
Vooral bij de heksen en katten figuren zet ik toevalligheden van analoge materialen expres in. Zo ontstaan er bijzondere vormen en daarmee bijzondere karakters.

Ook maak ik gebruik van kalkpapier. Een heel interessant papiersoort om met gelaagdheid te werken. Het is iets transparant, maar door er beelden op de drukken/printen wordt de transparantie minder en ontstaat er een mysterieuze sfeer in de beelden. Daarnaast zorgt het er natuurlijk voor dat het nog even spannend blijft van wat je op de onderliggende pagina zult tegen komen.

Inmiddels is het hele boek zo goed als af. Hier en daar wil ik nog wat laatste kleine aanpassingen toevoegen en de laatste puntjes op de 'i' zetten. Inmiddels heb ik ook een drukker gevonden die zowel op kalkpapier kan printen, als de boeken op liggend A4 formaat kan binden.

Als de laatste puntjes op de 'i' staan wordt mijn verhalenbundel 'Kattige Heksen' dus ook echt gedrukt!
Het zal in eerste instantie om een kleine oplage gaan, dus als je een exemplaar wilt hebben, laat het me weten!

Wil je meer weten over de verhalenbundel, of wil je het boek bestellen kun je natuurlijk altijd een mailtje of berichtje sturen.
(Via mijn facebookpagina; https://www.facebook.com/ro.illustraties
Of mijn website: http://www.ro-illustraties.nl kun je ook een berichtje sturen).





Geen opmerkingen:

Een reactie posten