woensdag 23 maart 2016

Karakters voor kraambox van Kraamgeluk

Enige tijd geleden kreeg ik een ontzettend leuk mailtje! Namelijk van 'Kraamgeluk', met de vraag of ik een/enkele karakter(s) wilde maken voor op een kraambox die zij wilde gaan aanbieden. 
Sinds eind vorig jaar ben ik mij meer gaan verdiepen in geboortekaartjes, dus karakters ontwerpen voor een ander 'geboorte product' leek mij ontzettend leuk!
Kraamgeluk vond de baby's van mijn geboortekaart ontwerpen van december erg leuk, dus ze wilde graag karakters in soortgelijke stijl. Belangrijke sleutelwoorden waren daarbij, vriendelijk en schattig. 

Daarmee ben ik aan de slag gegaan. Baby karakters kom je vrij veel tegen, dus ik wilde graag iets toevoegen wat mijn karakters net wat anders maakte en/of iets herkenbaars wat dan specifiek bij kraamgeluk zou passen. Ik kwam uit op een muizen knuffel. Een leuk attribuut wat ook in eventuele andere illustraties nog goed verwerkt kan worden. Een daarbij dragen knuffels natuurlijk ook een handje bij aan de schattigheidsfactor haha.

Ik heb verschillende schetsen voor de karakters gemaakt. Na een keuze van Kraamgeluk ben ik verder gegaan met de uitwerking en dit zijn ze dan geworden:




Geen opmerkingen:

Een reactie posten