woensdag 24 augustus 2016

Castlefest 2016

Inmiddels is het wel even tijd voor een blog bericht over Castlefest! Ieder jaar is tijdens het eerste weekend van Augustus een geweldig fantasy festival bij Kasteel Keukenhof in Lisse. Lekker dichtbij en qua weer meestal erg mooi ^^.

Het is voor mij en mijn vriend vaste prik om hier naartoe te gaan. Sinds we samen gaan, hebben we nog geen jaar overgeslagen, ja zelfs de vakantie wordt er omheen gepland haha.

Maar om terug te komen op Castlefest.. Ieder jaar komen we weer een stukje verder met ons kostuum. We zijn al voor langere tijd zoekende naar een soort 'concept' om overtuigende karakters neer te zetten. Sinds vorig jaar hebben onze kostuums wat meer een thema gekregen, en dit jaar hebben we dit al verder kunnen terug brengen in onze kostuum.

Ons 'thema' is Raven en Draken. Beide diersoorten die wij ontzettend gaaf vinden en ook erg mooi te combineren zijn met diverse (kleding)stijlen die wij interessant vinden, zoals steampunk en victoriaans. Vorig jaar had ik al een soort beeldmerk met ons thema gemaakt en dit terug laten komen in de kostuums. Ook dit jaar was dit weer aanwezig.


Dit jaar vooral wat meer gedaan met mijn jurk en accessoires. Die vond ik vorig jaar wat saai :p
Het kan nog beter, en het was nog steeds niet helemaal zoals ik zou willen, zeker qua accessoires en sieraden. Maar.. we hebben weer een heel jaar om daar aan te werken. Meer als voorgaande jaren ben ik nu al bezig met ideeën voor volgend jaar. Ook voor elementen die ik ivm tijdgebrek of niet de juiste materialen, dit jaar nog niet kon waarmaken.





Veel voorpret (en stres) voor Castlefest dus. Maar het gaat natuurlijk ook vooral om de dag zelf. Gelukkig was het erg goed weer (in de week ervoor leek het wat regenachtig te worden, dus we waren al hard aan het duimen).
Heerlijk rond gelopen op de markt, rondgesnuffeld naar nieuwe materialen en andere bruikbare dingen voor onze kostuums of gewoon voor thuis ter decoratie bijvoorbeeld. Ook heel veel inspiratie opgedaan om het een en ander zelf te maken. Dat blijft stiekem toch vaak wel leuker dan iets kant en klaar kopen. Al zijn er natuurlijk genoeg producten die voor mij niet zelf te maken zijn ;) 

Maar ook de mensen en muziek zijn een beleving op zich. De muziek zorgt voor veel sfeer, alsof je werkelijk in een 'andere' wereld loopt, of eigenlijk mee, jouw wereld ^^. Ondanks dat het ieder jaar wat meer toeristisch lijkt te worden, zijn er gelukkig ook nog heel veel mensen in mooie kostuums. Uiteraard is het geen probleem als je niet verkleed komt, en gewoon van het evenement geniet (zonder alle poespas en stres van te voren :P). Maar het is gewoon geweldig om te zien wat mensen ieder jaar weer maken. De stijlen lopen enorm uiteen en dat maakt het ook gewoon erg leuk. Iedereen kan zijn wie die wil zijn. Gewoon ergens neerploffen en om je heen kijken, naar mensen die langskomen is al een heerlijke bezigheid ^^

Zoals wij de laatste jaren gaan, zijn wij ook dit jaar op zaterdag geweest. Dan is 's avonds ook het Wickerman ritueel, wat iets heel bijzonders is. Ook al heb je er zelf niets mee, door de beleving en de sfeer die het ritueel over brengt, is het gewoon al heel mooi. Vorig jaar hebben wij voor het eerst een offer gebracht. Waar het toen een offer van liefde en viering was, bracht ik dit jaar een offer om afscheid te nemen. Ik moet ook zeggen dat het moment van offeren en het moment van de Wickerman verbranding toch wel een heftig moment waren voor mij. Maar ik ben blij dat ik de kans heb gehad en het gedaan heb. Het voelde goed :) 




Ja.. en dan is de dag alweer bijna voorbij. Zo'n dag gaat toch ontzettend snel. Misschien er toch nog eens over nadenken om een heel weekend te gaan. Maar dat zien we nog wel. Ik kijk in ieder geval nu al weer uit naar volgend jaar! Want dan zijn we er zeker weer bij ^^ 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten